Followers

Sunday 9 October 2011

CerCite Cinta

Assalamu`alaikum
tiba-tiba jer nak story something.
benda ni tak ada sapa tahu kecuali yang tertentu jerr .
kalau nak tahu apa turun bawah sikit .

Hey ,,
it`s about my relationship .
macam mana kiteorang boleh kenal .
mungkin ni ada orang penah alami dan ada yang tak pernah .
nak kata sweet ,,, sweet kot . huuu -_- #malujap .
baca jer lah k :))

tahun kedua bersekolah untuk tingkatan 2.
yang baik hati dan perihatin terhadap aku "ibu"
hari pertama sekolah , turun saja dari kereta dan melangkah untuk ke pagar 
mata aku yang nakal ni terpaku dengan sebuah moto .
pandang pertama pada moto tu "Jatuh Cinta" huuu .
dengan rim dia color hijau ke kuningan  .
memang sapa tengok rasa biasa jekan .
tapi aku tengok moto ni memang rasa lain jer dalam hati ni .
dah "Jatuh Cinta" katakan . huuu .
TAPI ada satu masalah ,, masalahnya aku tak tahu siapa empunya moto ni .

Berhari-hari , beminggu-minggu dan berbulan-bulan ..
aku mencari dan terus mencari .
nak tanya orang tapi macam terhegeh-hegeh pulakkan .
sampai satu masa aku give-up nak cari pemilik moto ni..
aku give-up sebab orang yang aku sayang sangat "tak pelu tahu siapa" dah arwah .
mesti korang tertenya kenapa aku give-up sebab tu ..
sebabnya moto tu lebih kurang dengan moto arwah ..

Dah give-up just abaikan jer . tapi hati ni nak tahu jer sape pemiliknya .
Dan aku ambil keputusan tetap nak cari pemilik moto tu .

Macam hari-hari biasa aku selalu online .
tangan aku ni gatal jerkan tengok Facebook orang .
apa lagi tangan ni kalau dah gatal aku klik +1 Add Friend
aku add sapa yang justuru aku tak kenal .
agak-agak aku add sapa ? 
name Facebook dia Alif Asyraf Lopot . hahaha #Sambungbalik .
aku yang tengah boring aku start chat . eeeee TAK MALU !!!
aku kesah apa .
tapi dalam hati memang ada rasa malu and takut orang kata tak tahu malu nye pempuan .
gerrrr . abaikan .
bebual , bercerita , berkosing , ber ber lah .
sampai satu topik dia cakap .....
*kalau awak nak tau saya datang sekolah ke tak , awak tengok moto saya wave ,rim color ijau ke kuningan* 
peeehh punya cuak aku .
dalam hati punya lah happy . #Sambil melompat tergedik jap .
sebab aku dah jumpa pemilik moto yang aku cari .
memang betul Allah tu maha penyayang .

Dalam masa 2minggu kiteorang kenal hati budi masing2 sebagai kawan .
Alhamdulillah perangai agak sama and boleh terima cara dia sikit demi sedikit .

1st August 2011 .. 
tarikh bulan puasa untuk hari pertamakan .
hari dan tarikh tu jadi saksi ikatan aku dan dia .
aku bersyukur sangat sebab dapat kenal orang yang aku cari and dapat bersama dia .
aku bersyukur sebab ibu dapat terima dia sebagai penghias taman di hati aku ni .
aku tak cuma berharap ,, aku nak ini jadi kenyataan 
"Aku nak hubungan aku ini kekal hingga ke akhirat kelak"
moga Allah berkati semua ini . ~~amin ~~



Sekian sahaja cerita ini .
Salam Selamat Malam dari aku Ariana Grace :))
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
copyright by Quraisyah edited by adifikri with love