Followers

Tuesday, 23 August 2011

Penantian

Assalammualaikum ...
selamat pagi semua . awalawal pagi dah update blogkan . 
lagi enam hari jer nak rayakan .
korang mesti dah beli baju raya .. mak korang mesti dah buat kuih or ade yang belikan ..
semuanya di persiapkan dengan keluargakan ..

ok entry aku pagi ni Penantian .
ni kisah benar dan tiada tokok tambah and tiada rekaan lansung .
seorang budak perempuan yang bergelar Aisyah ..
seorang anak dihati nya penuh dengan kasih sayang terhadap keluarga .
tahun ini Aisyah , mak dan adik beradik lain tidak membuat persiapan ape ape lagi .
menanti kepulangan ayah nya untuk siapkan ape yang tak lengkap lagi .


menanti .. menanti .. menanti .. dan terus menanti dengan ikhlas ..


tapi penantian nya dibalas dengan kesesalan dan sia sia .
di pagi raya dia hanya mampu berdiri di depan pintu .
kedengaran sahaja takbir raya hanya titisan air mata yang menemani nya .
sebak di dada melihat keluarga orang lain .
mempunyai ayah yang untuk di cium di peluk.
soalan yang setiap tahun dikeluarkan pade ibu nya .
"ibu papa tak balik ke ?"
"ibu kenape papa tak raya dengan kita?"
 hanya air mata jawapan seorang ibu .


"papa aisyah terlampau rindukan papa .. aisyah nak raya denga papa , ibu ,umi , abang yan , abang ai , abang mizi , kak suzi , abang zalik , kak eyka , adk syikin and adik qusyairy . papa balik lah papa .. aisyah  rindu sangat sangat nak peluk papa , nak cium papa . papa .. aisyah menanti kepulangan papa dengan ikhlas . kalau ini tahun terakhir kita beraya . aisyah nak mintak maaf kalau selama tahun ni aisyah ade terkasah bahasa and terkecikkan hati papa . aisyah taksempurna untuk menjaga hati orang . yg penting aisyah nak bagi tahu kasih sayang and cinta aisyah pade papa tak kan pernah berubah .
akhir kata setiap kali kita call 
papa : I LOVE YOU
aisyah : I LOVE YOU TOO PAPA .
papa : muah .
aisyah : muah .
aisyah rindu semua ni papa .. :'')
gambar asik senget jerkan . korang tahu keje korang sengetkan kepale .. huu :'))
CITY QURAISYAH BINTI MA`MOR BIN OSMAN
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
copyright by Quraisyah edited by adifikri with love